Wednesday, February 2, 2011

Apa Lagi Yang Kau Nak Ni Kadir Jasin...Era Kau Dah Berakhirlah..Tunggu Nak Mati Aje



(Gambar: Cuba teka mana satu Kadir Jasin?)

Terbacalah Melayu Baru entri A Kadir Jasin dalam blognya yang bertajuk Perdana Menteri Wanita: Kenapa Isteri PM Tak Boleh?

Ikut hati Melayu Baru nak tanya kat Kadir Jasin seperti berikut ; Perdana Menteri Wanita: Apa Perlu Kau Bangkitkan Benda-benda Camni Bodoh?

Iyelah kan, buat apa Kadir Jasin ni hendak sabitkan nama Rosmah sebagai calon yang sesuai menjadi Perdana Menteri? Rasanya menjadi isteri Perdana Menteri pun dah cukup untuk beliau.

Wahai Kadir Jasin...ada ke kau tengok Rosmah aktif berpolitik peringkat bahagian pada usia sekarang yang mungkin mencerminkan minatnya untuk menjadi Perdana Menteri? Buat apa kau tanam idea yang bukan-bukan dalam pemikiran masyarakat?

Negara perlukan pemikiran yang jitu dan fokus untuk bergerak ke arah negara maju.

Mesti dah takda idea nak menulis apa lah tu kan. Selama ini pun blog Kadir Jasin bukan ada orang nak baca sangat pun, Melayu Baru pun terbaca dengan penuh tidak sengaja sebenarnya.

Bila dah perasan takda siapa yang baca sangat blog dia sedangkan Kadir Jasin ni dalam kategori wartawan antik, maka mulalah si tua kutuk ni menulis benda-benda yang hanya bersifat sensasi tetapi tiada membawa sebarang makna atau membantu pembangunan negara ini.

Kadir Jasin harus diberitahu, bahawa dia dan penulisannya sudah tidak relevan dengan senario moden negara ini. Sama macam Zainuddin Maidin sudah tidak relevan, Kadir Jasin pun sama juga.

Penulisan yang bosan dan bodoh harus dihentikan.

Ada orang memberitahu Melayu Baru, Kadir Jasin ada agenda sendiri dengan menyiarkan entri seumpama itu.

"Zaman Tun Mahathir jadi Perdana Menteri dia dapat macam-macam, zaman Pak Lah pun begitu, mungkin sekarang zaman Najib pun berharap dapat apa-apa projek kot, bila tak dapat mulalah menulis untuk menghancurkan imej orang," katanya.

Jika itulah sebabnya, maka orang Kadir Jasin ni sepatutnya terjun laut dan bunuh diri ajelah.

TAK CUKUP LAGI KE APA YANG KAU DAPAT SELAMA NI?

No comments:

Post a Comment